Visit Oppdal har funnet ny samarbeidspartner til å utvikle selskapets nye nettside. Kry kommunikasjon vant anbudsrunden og skal være med å bygge opp og utvikle den nye nettsatsingen.

- Vi er kjempeglad for å bli valgt. Vi føler absolutt at vi har nok kompetanse til å gjøre denne jobben. Det blir en videreføring av det vi allerede holder på med, forteller Kristin Riise i Kry kommunikasjon til Opdalingen.

Riise har stor tro på at de skal klare å bygge opp et godt nettsted. Fra før av gir de ut magasinet Oppdal 365. De står også bak appen Turapp Oppdal.

- Vi har tidligere vist at vi gjør en god jobb. Gjennom magasinet og turappen er vi allerede med på å engasjere Oppdal. Visit Oppdal vet hva de får og de vet hva vi står for, sier hun.

Sto mellom Kry kommunikasjon og Opdalingen

Ifølge Erik Sæther i Visit Oppdal sto det mellom to konkurrenter, Kry kommunikasjon og lokalavisen Opdalingen.

Prisrammene var nesten identiske, men designbyrået trakk det lengste strået på grunn av sin kompetanse når det gjelder profilering av Oppdal gjennom blant annet magasinet Oppdal 365.

- Kry ble valgt på grunn av deres posisjon. Med magasinet har de mye av det samme innholdet som passer til en reiselivsplattform, forteller Sæther til Opdalingen.

Nå skal Visit Oppdal og Kry Visuell kommunikasjon sette seg ned og lage en prosjektplan.

- Det er mye spennende arbeid som må gjøres i tiden fremover, forteller han.

- Mye spennende arbeid må gjøres

Totalt fem aktører ble invitert til å levere anbud til Visit Oppdal.

- Vi er svært fornøyd med at det er flere aktører som vil være med å utvikle Oppdal, sier han.

I fase to skal Visit Oppdal få på plass en redaktør til å styre nettstedet. Dette skjer i løpet av første kvartal 2017.

- Dette handler ikke bare om én aktør. Alle i Oppdal må fylle bygda med innhold, så må vi formidle det videre på en felles plattform, slik at Oppdal og området vårt blir valgt som reisemål, sier Sæther.