Det er I all offentlighet som står for norgesmesterskapet. I all offentlighet har fulgt, katalogisert og analysert Kommune-Norges bruk av sosiale medier i seks år. Dette er femte gang norgesmesterskapet arrangeres.

Det er utelukkende Kommune-Norges helhetlige offisielle facebooksider som kan delta og per 17. juni har I all offentlighet kartlagt 365 kommuner, 18 fylkeskommuner og 13 Oslo-bydeler med slike facebooksider.

- Hurra, vi har fått sølv i NM i facebook for Kommune-Norge. Vi setter pris på hver og en av dere og er veldig glade for alle likere, kommentarer og delinger. Tusen takk, dette hadde vi ikke klart uten dere, skriver Rennebu kommune på sin Facebook-side.

- Etter en tids pause er det en stor glede nok en gang å presentere NM i Facebook for Kommune-Norge. Dette er en vennskapelig konkurranse som både skal glede, synliggjøre og inspirere. Denne gangen deltar 365 kommuner, 18 fylkeskommuner og 13 Oslo-bydeler med sine helhetlige offisielle facebooksider. Det er første gang Oslo deltar. Gratulerer til alle som nådde topp-50, skriver I all offentlighet på sine nettsider.

Denne gangen konkurrerer 396 facebooksider i følgende tre kategorier:

  • Engasjement på facebooksiden (perioden 23. mai – 17. juni 2016)

  • Antall facebooklikere (per 17. juni 2016)

  • Andel facebooklikere (per 17. juni 2016)

Topp-50: Engasjement

Her konkurreres det i oppnådd engasjement på enkelte facebooksidene. Kategorien bygger på Facebooks innsiktstatistikk for sider. Her tar vi summen av de enkelte sidenes kommentarer, likerklikk og delinger, for perioden 23. mai – 17. juni, og deler dette på det antall facebooklikere de enkelte sidene hadde den 17. juni. Her ser vi at både mindre og større kommuner oppnår svært høyt engasjement. I denne omgang finner vi verken fylkeskommuner eller Oslos bydeler blant topp-50.

Kvænangen tok gull, Rennebu sølv og Saltdal bronse. Rennebu oppnår en score på totalt 119 prosent.

NavnTypeFolkemengdeAntall likereAndel likereEngasjement
RennebuKommune2554139355 prosent119 prosent