Har du tatt turen innom Circle K Oppdal i det siste har du sikkert lagt merke til smileyterminalen ved inngangsdøren. Her kan kundene trykke på såkalte tilbakemeldingssmilefjes for å rapportere hvordan de opplevde å bli tatt i mot av de ansatte.

Dataene samles inn og sendes via GSM-nettet til en skybasert rapporteringstjeneste.

Systemet kom på plass mandag 6. mars og skal stå på bensinstasjonen i tre uker. Det opplyser daglig leder Mette Myran ved Circle K Oppdal til Opdalingen.

- Det er mange som bruker den når de forlater butikken. Det er fint å få respons fra kundene, forteller hun, og legger til at terminalen går på rundgang mellom Circle K-stasjonene.

- Hvordan har tilbakemeldingene vært foreløpig?

- Jeg får rapporter hver dag. Det ser ganske bra ut. Men det hender at noen trykker på den rødeste knappen også, sier Myran.

Stasjonssjefen tror de er de første i Oppdal som tar i bruk en smileyterminal.

- Jeg har i hvert fall ikke sett lignende i Oppdal tidligere, forteller hun.