- Vi gir gaven med hjertet til Oppdal gjennom Enern. Konseptet har vært en motor for å få markedsført Oppdal i flere år. Vi ser en positiv trend i bygda, som blant annet har fått et nytt flott sentrum, forteller Jan Kleven.

- Vi er stolte av Oppdal selv om vi ikke lever av turisme. Vi er glade for at bygda lykkes, og Enern har truffet mange grupperinger gjennom sine ulike arrangementer. De har vært dyktige til å markedsføre seg med få midler, legger han til.

Gir totalt 150 000 kroner

I tillegg går leverandøren av alarm- og sikkerhetsprodukter inn som hovedsponsor for Enern, som arrangerer fire arrangement i året: Skienern, Randoenern, Sykkelenern og Fjellenern. Her går de inn med 110 000 kroner.

- Av samme grunn som at vi gir bort markedsføringspakken går vi inn som hovedsponsor. Enern gjør en kjempejobb for Oppdal, sier han.

- Vi er svært takknemlige

Daglig leder i Enern, Janette Hargin, ble naturligvis svært glad du hun fikk høre denne nyheten.

- Det er helt fantastisk! Vi er svært takknemlige for at et foretak som Elotec ser verdien av det vi driver med. Det er kjempeinspirerende, forteller hun.

Overskuddet til Enerns arrangementer går tilbake til lokale lag og organisasjoner. Derfor er markedsføringspakken på 40 000 kroner ekstra verdifull for Enern.

- Det sier seg selv at vi trenger markedsføring. Å få dette store beløpet er gull verdt for å kunne nå ut til deltakere gjennom annonser og annen informasjon, sier Hargin og legger til at pengene skal brukes fornuftig.