Derfor har Aunasenteret i Oppdal stor tro på framtiden

PRODUSERT AV ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO FOR Aunasenteret

Siden Aunasenteret åpnet dørene i 2003 har pilene pekt en vei – oppover! Og med god service, strålende beliggenhet og fremoverlente butikkansatte, ligger alt til rette for at veksten skal kunne fortsette. Selv etter den spesielle perioden vi er i nå.

Aunasenteret åpnet i januar 2003. I starten var det REMA 1000 som fylte lokalet, men nå er det mye mer liv i senteret. I dag er det åtte butikker i senteret, som rommer 5500 kvadratmeter.

- Det har vært en helt eventyrlig reise. Det er klart det har vært noen utfordringer, men vi har hatt en flott utvikling, sier Rune Fjelldal, senterleder ved Aunasenteret.

Enorm vekst

Siden starten for 17 år siden har senteret vokst jevnt og trutt – år etter år.

I fjor kunne Aunasenteret nok en gang juble for rekordhøy omsetning. 172 millioner kroner er fasitsvaret. Skrur man tiden tilbake til 2003 var omsetningen på 77 millioner kroner.

Tallenes tale er klare – senteret vokser omsetningsmessig år etter år.

Rune Fjelldal

Det har vært en helt eventyrlig reise.

Det er klart det har vært noen utfordringer, men vi har hatt en flott utvikling

Fjelldal mener at det er flere grunner til at Aunasenteret gjør det så bra.

- Jeg tror vi har bygget opp et godt navn gjennom årene. Vi ligger midt i smørøyet i Oppdal og er på den måten lett tilgjengelig for folk. Og så har vi en stor parkeringsplass, som er svært viktig. Det er kort vei til E6, så det er enkelt å bare svippe innom oss. Tilgjengelighet er alfa og omega for et kjøpesenter, mener Fjelldal.

I tillegg er det annen viktig faktor som spiller inn.

- Vi legger stor vekt på service. Kundene som kommer hit skal bli tatt godt imot og få den beste hjelpen. Det er noe vi har jobbet mye med hele veien. Alle nyansatte ved senteret kommer inn på et velkomstmøte før de starter i butikkene, slik at de får en god innføring i servicekulturen vår.

Pusset opp lokalene

Senteret har også nylig fått seg et lite ansiktsløft. Fellesarealet og lekerom har blitt oppgradert med blant annet nye møbler og belysning.

- De flotte lyskronene og møblene er laget av en lokal designer og bildene er levert av lokal naturfotograf. Det er viktig for oss å bruke lokale leverandører. Oppdal har mange flinke folk, skryter Fjelldal.

Siden 2003 har rundt 9,5 millioner kunder tatt turen til senteret.

Det er ingen tvil om at gode snøforhold trekker folk og skaper god butikk i Oppdal. Men Fjelldal poengterer at kommunen har utviklet seg til å bli mer enn bare et vinterparadis.

- For vår del har vi merket det godt de siste årene. Sommeren har blitt vel så viktig som vinteren. Spesielt juli og august har utviklet seg til å bli veldig gode måneder for senteret, sier Fjelldal.

Det har vært en helt eventyrlig reise.

Det er klart det har vært noen utfordringer, men vi har hatt en flott utvikling

Rune Fjelldal

- Viktig bærebjelke

Han forteller at oppdalingene er veldig flinke til å bruke senteret, men de påpeker også at en stor del av de som kommer innom ikke har bostedsadresse i Oppdal. Ifølge SSB er det hele 3865 hytter i Oppdal, og de ansatte ved Aunasenteret setter stor pris på at mange av de handler lokalt.

- Vi setter stor pris på hytteturistene som bruker det lokale næringslivet. De er virkelig en bærebjelke, sier Fjelldal.

- Vi har mange stamkunder som ikke er fra Oppdal. Enkelte av dem er også på fornavn med de ansatte. Man blir fortere kjent med folk på små steder. Samtidig setter det krav på at vi må levere god service og gi gode råd til kundene våre. Og det skal alle butikkene på senteret levere, legger han til.

Etter 17 år med god omsetningsvekst er ikke Fjelldal bekymret for årene som kommer. Han legger ikke skjul på at starten på 2020 har vært utfordrende, men han mener at Aunasenteret har det som kreves for å fortsette den gode utviklingen i tiden fremover.

- Det er mye som skjer i Oppdal. Det er en handelsbygd som er i stor vekst. Og vi er et relativt ungt senter med flinke og fremoverlente folk. Hos oss skal folk finne alt de trenger, og det lille ekstra. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier Fjelldal avslutningsvis.

Vi legger stor vekt på service.

Kundene som kommer hit skal bli tatt godt imot og få den beste hjelpen

Rune Fjelldal

Rune Fjelldal

Vi legger stor vekt på service. Kundene som kommer hit skal bli tatt godt imot og få den beste hjelpen.

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Annonsørinnhold