Nå er Toyota i Oppdal «ny»: - Gir oss enda mer lokal tilknytning

PRODUSERT AV ADRESSEAVISEN BRAND STUDIO FOR TOYOTA SLETTUM BIL

Nå har Toyota Slettum Bil kommet til Oppdal. Det er ikke mye som har forandret seg, men de ansatte i Oppdal gleder seg over å kunne tilby sine bilglade kunder enda bedre service i tiden som kommer.

Oppdalingene har i lang tid vært Toyota-frelst og har hatt en merkevareforhandler i distriktet. Men fra nyttår har Toyota-forhandleren fått seg et nytt navn.

Fra første januar tok nemlig Toyota Slettum Bil over driften i lokalene i Trondheimsvegen 43 i Oppdal.

- Vi tilbyr jo fortsatt det samme som vi alltid har gjort. Her får du fortsatt kjøpt nye og brukte kjøretøy, bildeler, verkstedtjenester, kosmetisk klargjøring og mye mer. I tillegg har vi en bensinstasjon. Så vi er bokstavelig talt en totalleverandør av alt du trenger til bilen din, sier Stian Aalmen, verksmester ved Toyota Slettum Bil i Oppdal. 

arrow.png

Husk lyd!

Rune Fjelldal

Det har vært en helt eventyrlig reise.

Det er klart det har vært noen utfordringer, men vi har hatt en flott utvikling

Bedre kundeservice

Selv om navnet er nytt, så er det de samme fjesene du møter på Toyota Slettum Bil i Oppdal. Men det er et nytt tilskudd i flokken.

Rune Spilleth ble nettopp ansatt som selger, og han stortrives i sine første måneder i jobben.

- Det har vært en kjempeflott tid så langt. Jeg har lært mye og arbeidsmiljøet er kjempebra. Det er høyt under taket og vi har det artig sammen, sier Spilleth.

Én av de som har vært med på overgangen til Toyota Slettum Bil er Hilde Storli. Hun jobber som salgssjef og sier at det har vært en veldig bra start på 2020.

- Det har vært kjempemessig. Vi tilbyr det samme som vi gjorde i fjor, men med den nye eieren har vi en større lokal tilknytning enn tidligere, sier Storli.

Hilde Storli, salgssjef

Hun forteller videre at overtakelsen har ført til flere positive effekter på arbeidsplassen.

- Jeg føler vi har mer påvirkning på vår egen arbeidsdag. Nå jobber vi tett i lag med avdelingene på Tynset og Røros. Det gir en stor teamfølelse og gir mer eierskap til arbeidsplassen vår, legger hun til.

- Hva tror du det har å si for kundene?

- Raske svar og enda bedre hjelp og service. Hvis vi lurer på noe, er det enklere for oss å kontakte eieren vår. Det er en av fordelene ved å være en relativt liten enhet, svarer Storli.

arrow.png

Husk lyd!

Åpen og ærlig

Og apropos kundene; for de 15 ansatte ved Toyota Slettum Bil er det å skape gode kundeopplevelser alfa og omega.

- Én av forskjellene fra by og land, er at vi møter kundene våre hele tida i det daglig. Om det så er på skolen, trening, butikken eller i barnehagen. Vi er derfor nødt til å ha et åpent, ærlig og godt forhold til alle som kommer innom oss, sier Storli.

Og det gjelder begge veier.

- Mitt inntrykk er at kundene våre generelt er opptatt av å bruke lokale forhandlere. Det er kjempeviktig for lokalsamfunnet og det setter vi stor pris på, sier hun.

Hun sier videre at det ser ut til at oppdalingene setter pris på tjenestene de leverer. Storli forteller at de får svært mange gode tilbakemeldinger på servicen de tilbyr, og hun har et inntrykk av at bilmerket står sterkt i kommunen.

- Du ser i hvert fall veldig mye Toyota på veiene, sier Storli og legger til at RAV4, Hilux og Landcruiser er blant favorittene til oppdalingene.

- I Oppdal har vi ordentlig vinter og folk er glad i fjellet. Da er det lurt med en bil med god fremkommelighet, allsidighet og plass, som disse modellene har, sier Storli.

arrow.png

Husk lyd!

Rune Fjelldal

Vi legger stor vekt på service. Kundene som kommer hit skal bli tatt godt imot og få den beste hjelpen.

- Det lille ekstra

Det er ikke bare de innfødte som er opptatt av å støtte det lokale næringslivet. Oppdal er som kjent en svært populær hyttekommune. Det merker de hos Toyota Slettum Bil i Oppdal også.

- Veldig mange hyttefolk kommer innom til oss. Det synes vi er stas. De både handler bil og vil ha service her. Jeg tror det handler mye om at det er lettvint å velge oss. Her er du ikke avhengig av en time midt i uka, og du kan kombinere det med en langhelg på hytta, sier Storli.

- Og vi ligger veldig sentralt til. Hvis man vil dra på handletur mens man har bilen på verksted, lar det seg lett kombinere. Hvis man vil bruke tida i slalåmbakken, pleier vi å kjøre kundene våre opp dit. Vår oppgave er ikke bare å selge bil. Vi skal være gode rådgivere som gir de beste rådene til kundene våre. For oss er det viktig å yte det lille ekstra for alle som kommer innom oss, legger Spilleth til avslutningsvis.

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Brand Studio, en del av avisens annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut? Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Annonsørinnhold