Møter kundene med et smil

  Foto: RAJU79, Foto: Truls Lereggen

Kultur

Tirli Myran (26) står ikke frem som noe nei-menneske. Da Opdalingen ba om en avtale for å få overlevert blomsten prøvde hun å nekte, for hun synes ikke det å være i avisa er veldig morsomt.

Det var ikke noen stor overtalelse som måtte til.

- Må jeg så må jeg. Det er jo hyggelig da. Det er ikke artig å være i avisa, men det er kjempetrivelig, sier Tiril.

Hun skjønte fort hva det gjaldt da hun fikk telefonen, for en kunde hadde sagt at hun vurderte å tipse Opdalingen om den fantastiske kundeservicen som leveres fra den blide jenta.

Myran jobber i kundesenteret. Der betjener hun bankens kunder både i skrnaken, på telefon og e-post. Og det viktigste hun gjør i jobben:

- Jeg må se kunden sine behov, og møte dem med et smil. Jeg prøver så godt jeg kan, sier hun og ler igjen. For det gjør hun ofte.

Tiril har studert økonomi og regnskap. Hun har jobbet i Oppdalsbanken i omtrent ett år.

- Da jeg fikk muligheten her, var det bare å hoppe på. Her er det veldig luggumt, sier hun.

Hun har forøvrig lang erfaring med kundebehandling. Tiril er datter av Mette Myran, som driver Cirkle K-stasjonen i Oppdal sentrum. Det har naturlig nok gjort at hun har sin del av arbeidstimer på bensinstasjonen.

- Jeg har jobbet der mens jeg studerte. Nei, egentlig har jeg vel jobbet der veldig lenge før det også.

Mette Myran har forøvrig også fått Ukens blomst i Opdalingen tidligere.

Tiril skal ta med blomsten hjem og gjøre sitt beste for å holde liv i den.

- Det er veldig trivelig med blomster, så denne må jeg sette frem. Jeg har ikke grønne fingre, men jeg må prøve så godt jeg kan å ta vare på den.