Oppdal kino solgte hele 732 billetter under Den Store Kinodagen i Oppdal lørdag. "Hotell Transylvania" er den store vinneren med 150 besøkende på den ene visninga i storsalen. Silje Erika Skaslien var en av de mange som så tre filmer og ble trukket ut som vinner av ett års gratis kino i Oppdal.

- Det kokte allerede fra morgenen. 120 personer starta dagen med "Julekongen" og "Bien Maja", sier en strålende fornøyd kinosjef Morten Haagensen i en pressemelding, som slår fast at familiefilmer er veldig populært under Den Store Kinodagen.

De tre første bolkene med til sammen seks familiefilmer sto for 449 besøkende denne dagen. De norsk filmene "Julekongen -  Full rustning" og "Doktor Proktors tidsbadekar" fylte nærmest kinosalen med henholdsvis 83 og 95 besøkende. "Julekongen" klokka 10.00 om morgenen.

Også årets best besøkte film "Bølgen", som fra før er sett av 2200 i Oppdal, hadde 78 besøkende, men ble såvidt slått av klatredrama "Everest 3D" med sine 87 besøkende

- Vi hadde et veldig sterkt filmprogram. Dette er nøkkelen til suksessen. Med hele tre før-premierer og rykende ferske blockbustere er vi attraktive selv på en finværsdag som vi hadde på lørdag, sier Haagensen.

Silje Erika Skaslien kan det neste året gå gratis på kino. Hun ble trukket ut blant de som så minimum tre filmer under Den Store Kinodagen.

- Det er artig for oss å premiere en av de ivrigste kinogjengerne og håper hun får sett mye film det neste året, sier Haagensen.

- Årets kinodag er den nest-beste "Den Store kinodagen ". Oppdal kino manglet 44 besøkende til å slå rekorden fra i fjor. Det skal sies at fjorårets besøkstall var preget av Hobbitten-trilogien som trakk 150 besøkende. At vi nådde så nærme i år er gledelig, sier Haagensen som etter denne helga har 27.298 besøkende på kino i 2015. Målet er 30.000 besøkende.

- Med "James Bond", som nå har passert 1000 besøkende og fortsatt går, "Hunger Games", "Julekongen", "Flåklypa" og "Star Wars" igjen for å nevne noen få av filmene så når vi helt garantert målet i år, sier Haagensen.