12 næringslivsaktører og grunneiere på Nerskogen har gått sammen og kjøpt reklameplass på Lerkendal.

- I utgangspunktet må vi være heldige for at reklamen vår skal vises på tv, da tv-kameraene som brukes mest står på samme side av banen. Reklameplassene våre er langs samme tribune som innbytterbenkene, sier Leif Jonny Lund ved Lund hyttebygg.

Spleiselag

Både Lund hyttebygg, Nerskogen landhandel og grunneiere som selger hyttetomter fra oppdalssida og hele turen bortover til av grensa er med i spleiselaget.

De 12 aktørene betaler totalt 120 000 kroner for å ha reklameplass på Midt-Norges største fotballstadion for resten av inneværende sesong.

Markedsføre varremerket

- Formålet med reklamen er å markedsføre bygda og varemerket Nerskogen. Vi ønsker å gjøre flere interesserte i å bygge seg hytte her. Vi håper dette for opp øynene til noen av de som går på kamp i Trondheim.

Konkurrenter samarbeider

Lund mener det var en «no-brainer» å bli med på spleiselaget, da han mener at nye hytteturister vil gjøre at det drypper på hele bygda, og ikke bare på de som selger hytte eller tomt.

- Vi ønsker alle sammen det beste for Nerskogen. Vi kan godt samarbeide, selv om vi i prinsippet er konkurrenter, sier Lund.