Nordbø er i dag servicevert i Rennebu kommune, og rykker opp til stillingen som leder 1. mai.

Samtidig med lederskiftet, reduseres også stillingene ved servicetorget med ett årsverk. Dette er i tråd med de varslede innsparingene av administrasjonen i kommunen.

- Veldig spennende og ikke så rent lite skummelt, sier Havdal Nordbø om «opprykket».

Det er kanskje mange som svever i den villfarelsen at jobben ved Servicetorget består i å ta i mot de som fysisk oppsøker kommunehuset, svare i telefonen og ellers lite annet.

Slik er det så definitivt ikke. I stikkordsform kan vi ramse opp arkivering, støtte til de kommunale saksbehandlerne, organisering av bruken av Rennebuhallen, politiske papirer, møteprotokoller, telefoner og kundemottak. Lederen av servicetorget er også valgkomiteens sekretær ved kommune- og stortingsvalg.

- Vi vet aldri hva dagen bringer, og det er jo med å gjøre jobben både spennende og utfordrende, sier Havdal Nordbø.

Rennebu kommune jobber med å bli en papirløs kommune, noe som medfører mindre arkiv-, og mer kontrollarbeid for servicetorget.

Servicetorget er sentrale i arbeidet med å få på plass kommunens nye hjemmesider som presenteres i løpet av sommeren. I tillegg er Havdal Nordbø opptatt av å utvikle bruken av sosiale medier for å skape enda bedre kommunikasjonen med publikum.

- Vi utfører mange av de samme oppgavene som før, men må alltid være åpne for andre oppgaver hvis det trengs. Omstilling er vi gode på, sier Servicetorgets fremtidige leder.

Arbeidsmiljøet kan hun ikke få skryte nok av, og understreker at takhøyden er stor for å komme med egne meninger.

- Vi skal også få på plass en ny lærling til høsten, men så langt er det faktisk ingen som har søkt. Dette er altså en oppfordring, sier Janne Havdal Nordbø.